Ecaterina Andronescu anunță regândirea structurii anului școlar

 

Începând cu anul școlar 2019-2020 elevii ar putea avea ore mai puține, vacanțe mai scurte, iar examenele de evaluare națională și bacalaureat mai devreme. Anunțul a fost făcut de ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, care a precizat, într-un interviu, că vrea să pună în dezbatere publică proiectul privind regândirea structurii anului școlar. 

„Foarte mulți părinți mi-au reproșat că au luat vacanță copiii pe 21 decembrie, au avut vacanță până în 15 ianuarie, o perioada îngrozitor de lungă, prea mult, după care mai au 3 săptămâni de vacanță, se termină semestrul și încep, mai au încă o vacanță și semestrul următor. După părerea mea, vacanța această este mult prea lungă. Sau, dacă o facem la fel de lungă, să încercăm să închidem altfel semestrul. În așa fel încât, după vacanță, copilul să înceapă un alt semestru. Pentru că altfel îl zăpăcim. Trei săptămâni stă acasă, a uitat, îl cheamă profesorul la școală încă trei săptămâni, îi încheie situația, copilul este încă nereconectat la programul de învățământ după trei săptămâni de vacanță. Vacanța de iarnă (ne gândim să o scurtăm -n.r.) şi ne gândim să organizăm puțin diferit semestrele pentru clasele 1-12. Să aducem examenele din vară ceva mai devreme, evaluarea de la clasa a VIII-a și examenul de Bacalaureat, să aibă și profesorii vacanță, că noi tot le cerem, le cerem, dar trebuie să le dăm și vacanță”, a spus Andronescu.

Ministrul Educației a precizat că aceste propuneri le-a discutat cu profesorii din ciclul preuniversitar și se vor discuta și cu inspectorii școlari. 

Ecaterina Andronescu a vorbit și despre reducerea numărului de ore, precizând că programul didactic pentru studenți cuprinde până la 26 de ore, în vreme ce la gimnaziu numărul de ore este aproape 34, iar la liceu 40. 

„Reducerea la 20 de ore pe primar, 25 de ore pe gimnaziu, în medie, nu fix, și la 30 de ore în medie pentru liceu, ar putea să asigure și o flexibilitate planului cadru și, în același timp, un număr redus de ore didactice de predare. Dacă ne uitam în Legea Învățământului, o să constatăm ca și aceste ore de predare, într-o proporție de 75 la sută, ar trebui sa fie dedicate predării, iar 25 la sută să fie dedicate evaluării și învățării noțiunilor predate. Deci, profesorul are și obligația să se convingă și să îl ajute pe elev să asimileze”, a spus ministrul Educației.

Categorie: