EUROPORT 2019: Expertiza românească în domeniul naval, apreciată la nivel internaţional

Opt firme româneşti s-au aflat printre expozanţii la unul dintre cele mai importante târguri de nave şi echipamente navale la nivel mondial, EUROPORT 2019, desfăşurat în perioada 5-8 noiembrie 2019, la Rotterdam, Olanda.

 

Producătorii români au adus, în faţa vizitatorilor târgului, echipamente navale şi piese de schimb, proiecte pentru nave, servicii de reparaţii şi construcţii secţii de nave. Au fost, de asemenea, prezentate mostre ale machetelor de echipamente navale şi electromotoare.

 

Reprezentanţii companiilor autohtone au avut discuţii cu Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar al României în Regatul Ţărilor de Jos, E.S. Brânduşa Ioana Predescu, despre valorificarea prezenţei româneşti la acest eveniment, sinonim cu un centru de afaceri pentru sectorul maritim. Au fost analizate, împreună cu reprezentanţi ai Biroului de promovare comercială şi economică, oportunităţile de parteneriate care să asigure intrarea firmelor autohtone pe piaţa olandeză şi internaţională şi creşterea exporturilor pentru companiile deja existente cu pieţele respective.

 

România oferă oportunităţi atractive în domeniul industriei navale pentru furnizorii internaţionali, fiind sigura ţară care organizează anual, sub brandul EUROPORT, un eveniment de networking în domeniul maritim.

 

Expozanţii români la Rotterdam au participat, de asemenea, la programul de conferinţe şi masterclasses dedicate celor mai recente descoperiri în tehnologie inteligentă şi impactului acestora asupra viitorului transportului maritim şi naval.

 

Târgul internaţional Europort 2019 a reunit producători şi furnizori implicaţi în construcţii navale, reparaţii şi convertire, electronică, propulsie şi manevrare, comunicare, precum şi proprietari de nave, manageri de şantiere navale şi flote maritime, designeri de nave, brokeri de nave, ingineri tehnici, arhitecţi navali.

 

Tematica târgului a inclus transportul maritim, transportul terestru, dragare, nave de pescuit, bărci de lucru, nave, croaziere. Cu 27.000 de vizitatori profesionişti şi peste 1.000 de companii, EUROPORT este cel mai important business hub la nivel mondial în sectorul maritim.

 

Firmele participante sub pavilion naţional românesc la EUROPORT 2019 au fost: DMT Marine Equipment SA, Keep It Mobile Development SRL, Lighthouse Shipping SRL, Nedcom Maritime SRL, P.A. Libra SRL, Şantierul Naval Constanta SA, Ship Design Group SRL, Stentor SRL. Pavilionul naţional al României a ocupat o suprafaţă de 200 mp.

 

Participarea firmelor româneşti la EUROPORT 2019 a fost organizată de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, în parteneriat cu Asociaţia Constructorilor Navali din România, ANCONAV. Bugetul alocat evenimentului a fost de 494.452 lei fără TVA.

 

Categorie: